اخبار و مقالات

تی چرخشی چه کاربردهایی دارد؟

تی، یک وسیله راحت و کاربردی برای نظافت منزل است. در سایر مکان‌ها نیز برای تمیزکردن سطوح از انواع این وسیله استفاده می‌شود. اما یکی از بهترین و پرکاربردترین آنها برای نظافت سطوح مختلف، تی چرخشی است که بهدلیل کارایی فوق‌العاده‌اش در بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب است. در این مقاله از هوم کت برای آشنایی بیش‌تر شما با موارد استفاده از تی چرخشی اطلاعاتی را ارائه کرده‌ایم که با مطالعه آن‌ها در تصمیمتان برای خرید و استفاده از این وسیله، مصمم‌تر خواهید شد. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تی چرخشی تمیزکاری سطوح مختلف را بسیار راحت‌تر کرده است. از جمله سطوحی که می‌توان با کمک این وسیله آنها را تمیز کرد عبارت‌اند از کفپوش هال و پذیرایی، سرامیک‌های آشپزخانه، سرویس بهداشتی و …؛ در واقع دیگر نگران برجای‌ماندن لکه، کثیفی و گردوخاک در قسمت‌های مختلف زمین نخواهید بود؛ زیرا هم به راحتی می‌توانید برای تمیزی تمامی قسمت‌های سطح موردنظر که دسترسی به آنها سخت است، از آن استفاده کنید و هم در زمان و انرژی شما هنگام تمیزکاری صرفه‌جویی می‌شود. ضمن اینکه کارکردن با آنها بسیار آسان است و خیلی زود تمیزکاری تمام می‌شود. در ادامه سطوحی که با کمک این وسیله به راحتی و در سریع‌ترین زمان، تمیز می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نظافت سطوح چوبی

کاربردهای تی چرخشی سبب شده است که بتوان آن را برای تمیزکاری سطوح چوبی استفاده کرد. همانطور که می‌دانید چوب یکی از پرطرف‌دارترین‌ها در دکوراسیون منزل است و افراد زیادی کف منزل، تراس، روف‌گاردن و… را چوبی می‌کنند. این سطوح برای زیبایی بیش‌تر، نیاز به تمیزشدن مداوم دارند؛ از این روی باید بهطور منظم آنها را تمیز کرد تا هرگونه گردوخاک و لک از روی سطوح پاک شود.

اگر شما هم دوست دارید کفپوش‌های منزلتان از چوب باشد، ولی نگران تمیزی آنها هستید، توصیه ما استفاده از تی چرخشی است که تمیزکاری را برایتان آسان‌ می‌کند؛ زیرا همان‌طور که مطلع هستید، برای اینکه لک و گردوغبار به‌خوبی از کف تمیز شود، نیاز دارید تا از شوینده یا حداقل تی|ِ نم‌دار استفاده کنید. از طرفی آب و رطوبت زیاد برای کف‌پوش‌های چوبی زیاد خوب نیست و باعث خرابی و از بین رفتن سریع‌تر آن‌ها می‌شود. این در حالی است که با کمک این ابزار، علاوه بر تمیزی کف، از باقی‌ماندن لک و آب اضافی در سطوح جلوگیری می‌کنید.

برای تمیزکردن کفپوش موردنظر، ابتدا مخزن تی را با آب و مقدار کافی از شوینده مناسبِ سطوح چوبی، پر کنید. اگر تی شما مخزن نداشت، از یک سطل مناسب استفاده کنید. سپس سری آن را داخل محلول شوینده و آب ببرید و آب اضافی آن را با چرخاندن دسته یا قسمت خشک‌کنِ خودِ تی، بگیرید. در این مرحله تی را به شکل S یا عدد ۸ انگلیسی روی کف بکشید و دقت کنید که الیاف سری آن به خوبی تمامی قسمت‌های کفپوش را تمیز کند.

دقت کنید که از شوینده‌های مناسب برای کف‌های چوبی و پارکت‌ها استفاده کنید؛ مانند پاک‌کننده خانگی کف‌پوش کلری، پاک‌کننده‌های دوقسمتی با پروکساید یا پاک‌کننده اسید اگزالیک که عملکرد خوبی دارند و باعث خرابی کفپوش، نمی‌شوند. اما قبل از استفاده هر یک از این موارد، امتحان‌کردن آن روی قسمتی از کف‌پوش، ضروری است. زیرا کف‌پوش‌های چوبی از چوب‌های مختلفی ساخته شده‌اند و ممکن است در برابر این موارد، واکنش نشان دهند و رنگشان تغییر کند. اگر هم مخالف استفاده از مواد شیمیایی هستید، استفاده از ترکیب خانگی مخلوط آب و سرکه ایده مناسبی است.

نظافت کاشی های حمام و سرویس بهداشتی

تمیزکردن کاشی و سرامیک‌های سرویس بهداشتی یکی دیگر از کاربردهای تی چرخشی است. این محیط‌ها زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرند و نیاز به تمیزی مکرر و بیش‌تری دارند. از طرفی آلودگی در این سطوح بیش‌تر است و تمیزکردن آن نیاز بهدقت و وقت زیادی دارد. برای همین است که در استفاده از تی چرخشی را پیشنهاد دادیم.

با کمک این وسیله تمیزکاری حمام و توالت در زمان کم‌تر، آسان‌تر می‌شود. کافی است از محلول آب و شوینده‌های مخصوص سرویس بهداشتی اعم از سفیدکننده، جرم‌گیر یا هر ماده ضدعفونی‌کننده دیگر استفاده کنید و پس از آغشته‌کردن الیاف سری تی با محلول، آن را بهتمامی کاشی‌های حمام و سرویس بهداشتی بکشید. در هر بار تی کشی کاشی‌ها می‌توانید در صورت نیاز، سری تی را چندین بار آغشته به محلول کرده و سطح را تمیز کنید.

برای این کار هم نگران انتقال کثیفی و آلودگی نقطه قبلی پاک شده به نقطه دیگر نباشید. زیرا تی‌های چرخشی معمولاً سبد آبگیری دارند و در هر بار که نیاز به شستن بود، می‌توانید به‌راحتی، سری را کاملاً بشویید و آب اضافی را نیز بگیرید. در واقع سبدهای چرخشی آبگیری یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این نوع تی‌ها هستند. زیرا پس از شستن تی، آب اضافی آن را کاملاً گرفته می‌شود و از به‌جای ماندن آب اضافی یا لکه روی کاشی‌های سرویس بهداشتی یا هر سطح دیگری جلوگیری می‌شود.

تی چرخشی پدال دار هوم کت، سطل تی شو جا مایع دار هوم کت و تی چرخشی دسته تلسکوپی هوم کت برخی از مدل‌های تی چرخشی هستند که کارتان را در تمیزکردن سطوح مختلف مثل آب خوردن راحت و مثل باد، سریع کرده‌اند. کافی است وارد سایت فروشگاهی هوم کت شوید و این محصولات را بررسی، ویژگی‌ها و طرح آن‌ها را مشاهده کنید و از قیمت و نحوه خرید نیز مطلع شوید.

نظافت دیوار ها و سقف

یکی دیگر از کاربردهای تی چرخشی، نظافت دیوارها و سقف است. شاید تمیزکردن قسمت‌های پایینی دیوارها به نظر کار راحتی باشد و اکثر افراد با یک دستمال و شوینده، تمیزکاری را انجام دهند. اما هر چه بهسمت قسمت‌های بالایی و سقف می‌رسیم، کار سخت‌تر می‌شود و باید فکر چهارپایه باشید. اما این کار، هم دستان و کتف را اذیت می‌کند و هم ممکن است رفتن روی چهارپایه، کار خطرناکی باشد. در این مرحله است که تی چرخشی به کمک شما می‌آید و کار را راحت‌تر می‌کند.

دسته سبک این تی با قابلیت تغییر اندازه برای تمیزکردن محل‌هایی که ارتفاع بیش‌تری دارند، امکان تمیزکاری بیش‌تر و بهتر را فراهم می‌کند. می‌توانید بدون واردکردن فشار خاصی به کتف و دستان و بدون بالارفتن از چهارپایه به راحتی تمیزکاری کنید. همچنین الیاف استفاده شده در این تی، گردوغبار و لک را از دیوار و سقف خانه تمیز می‌کند و موجب تمیزی بیش‌تر خواهد شد.

مزیت دیگر در استفاده از این وسیله برای دیوارها و سقف‌ها این است که اگر این بخش‌های منزل شما قابل شستشو نباشد یا از جنس‌هایی مانند گچ یا PVC یا… باشند، می‌توانید از آنها استفاده کنید. زیرا الیاف استفاده شده در سری تی هنگام چرخش، تمامی قسمت‌های سطوح را پاک ‌کرده و حتی بدون نیاز به آب و محلول شوینده نیز گردوخاک را تمیز می‌کند.

در صورتی هم که دیوارها و سقف قابل شستشو باشد، می‌توانید از شوینده و پاک‌کننده‌های مجاز استفاده کنید. ترکیب یک شوینده با آب، باعث تمیزی بیش‌تر می‌شود که قطعا رضایت شما را جلب خواهد کرد.

نظافت سرامیک های کف خانه

نظافت سرامیک‌های کف خانه، دیگر موارد استفاده از تی چرخشی است. کف خانه و حتی مکان‌های دیگر مانند کافه و رستوران، برخی دفاتر و اداره‌ها و… نیز معمولا از سرامیک است. این سطوح نیز مانند تمامی سطح‌های دیگر کثیف و آلوده می‌شود و تمیزنبودن آن بیش‌تر از سطوح دیگر به چشم می‌آید؛ گردوخاک، لک و هرگونه آلودگی در طول روز سبب کثیف‌شدن سرامیک‌های کف می‌شود و جلوه بدی ایجاد می‌کند؛ بنابراین نیاز به تمیزی بیش‌تری دارند و برق‌زدن و درخشندگی آن همیشه خوش‌آیند است. مسلماً استفاده از دستمال و خم و راست شدن برای پاک‌کردن سرامیک‌های کف، کار خیلی سختی است. در این مرحله استفاده از تی چرخشی، کار را راحت‌تر می‌کند و به تمیزکاری سرعت می‌دهد. ازآنجایی‌که سری قابل چرخش تی، بسیار روان است؛ سرامیک‌های کف را بسیار تمیز می‌کند.

اگر شما هم قسمت‌هایی از کف منزل یا محل کارتان سرامیک است و دوست دارید که همیشه تمیز باشد، از تی چرخشی استفاده کنید. این وسیله همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد، با مخزن و محفظه چرخشی خود به تمیزکاری بهتر و سریع‌تر کمک می‌کند. شما می‌توانید مخزن تی را نسبت به میزان آلودگی سرامیک‌ها از ماده شوینده مناسبی پر کنید و با ترکیب آن با آب، سطوح را پاکیزه و براق کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از هوم کت در مورد کاربردهای تی چرخشی صحبت کردیم. توضیح دادیم که انواع این وسیله برای راحتی در کار نظافت و تمیزکاری، کاربرد دارند و طبق مواردی که در این مطلب گفته شد، یکی از بهترین نوع آن، تی چرخشی به‌ویژه تی‌های چرخشی برند ایرانی هوم کت است.

این محصولات به‌خاطر جنس الیافی که در قسمت سری آنها به کار برده شده است و حالت چرخشی که دارند، برای پاک‌کردن سطوح مختلف با جنس‌های متفاوت، مناسب هستند؛ برای همین نیازی به خرید چندین نوع متفاوت از آنها ندارید و خرید یکی از این ابزارها برای تمیزکاری سطوح با جنس‌های مختلف، کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *